Reklamace na Wish

Ať už nakupujete kdekoliv, může se vám někdy stát, že bude nutné dané zboží vrátit a to z důvodu poškození nebo třeba jen kvůli výběru nesprávné velikosti. Ti z vás, kteří běžně nakupují v čínských internetových obchodech, jistě vědí, že se reklamace kolikrát ani nevyplatí nebo vůbec dokonce není možná.

Jak je to tedy s vracením zboží na Wish? Pojďte to společně zjistit. Budete velice překvapeni.

Předcházení reklamacím

Někdy se reklamaci prostě nevyhneme a musíme ji řešit, byť se jedná o nepříjemnou záležitost. Problémy a starost však vrácení zboží nepřidělává jen zákazníkům, ale i samotným prodejcům. Zvláště, když posíláte danou věc přes půl světa. Proto se také Wish snaží takovým situacím předcházet. Sdružuje v sobě převážně poctivé prodejcem, kteří nedělají na klienty tržiště podvody – sami by si akceptováním nekalých nabídek kazili reputaci. Na wish.com jako prevence před nákupy, které byste museli reklamovat, funguje systém hodnocení sortimentu podle hvězdiček, počtu zakoupení i komentářů. Na základě zkušeností předchozích uživatelů tak ihned vidíte, co jsou klady a zápory vámi prohlíženého zboží. Jako první se pro vás zobrazují psané recenze českých zákazníků a až poté těch zahraničních.

Kontrola správné velikosti

Protože u módy, na jejíž prodej se Wish primárně zaměřuje, je nejčastějším důvodem vracení zboží volba špatné velikosti, zařídilo tržiště nejen systém uvádění velikosti (S, M, L, XL atd.) ale i hodnocení, jak daná číslování odpovídá skutečnosti. Díky tomu se vám nestane klasická komplikace, že velikosti čínského oblečení nesedí do našich tabulek. Pokud tomu tak bude, najdete u nabídky i záznam, že tento kus u většiny zákazníků byl například příliš malý a rovnou pořídíte správnou velikost.

Reklamace

Naproti veškeré snaze vás i samotného obchodu se může stát, že budete muset zboží vracet kvůli chybné velikosti nebo špatné kvalitě. Wish na rozdíl od většiny tržišť s čínským zbožím tuto možnost nabízí, čímž získává výhodu před svou konkurencí. Vyřízení reklamace je bezproblémové stejně jako vrácení peněz zpět, ačkoliv to kvůli papírování a zahraničnímu platebnímu stylu může trvat až 30 dní. Částka placená za zboží vám bude připsána celá, vracené nejsou jen:

  • Dopravné
  • Platba DPH
  • Clo

Lhůta pro vrácení zboží je 30 dní od doručení zásilky. V případě jakýchkoliv nesrovnalostí se můžete obrátit na zákaznickou podporu. V mnoha případech reklamace vady nebo poruchy se dozvíte, že si zboží můžete nechat a peníze vám budou vráceny. Rozhodně ale nespoléhejte, že je to pravidlem – podvod s nahlášením funkčního zboží jako chybného by se vám nemusel vyplatit. Nicmeně v reálu může nastat spoustu problémů. Zákazník si neumí reklamaci s portálem vykomunikovat nebo Wish reklamaci zamítne nebo zákazník zjistí, že na svoje náklady bude muset poslat zboží  v hodnotě např. 100 Kč  na úplně druhý konec světa. Tehdy doprava 10x převyšuje hodnotu zboží. Pokud tedy chcete opravdu zboží reklamovat velmi dobře si promyslete dopad takového kroku. Nejlépe uděláte když koupíte pouze takové zboží, které není třeba reklamovat nebo místo reklamace si koupíte nový kus už takový, který Vám vyhovuje. A zboží co potřebujete reklamovat buď prodáte v tuzemsku nebo jednoduše vyhodíte.

Centrum řešení reklamací a nápověda uživatelům.

Storno objednávky

Pokud jste udělali objednávku, zaplatili ji a poté jste si nákup ihned rozmysleli, není problém ji zrušit. Stornování můžete provést bez jakýchkoliv následků až do té doby, než bude zboží předáno dopravci a než poputuje za vámi. Učinit tak můžete přes váš účet v sekci „historie objednávek“, kde najdete seznam všech vašich nákupů. V takovém případě se Vám peníze vrátí zpět na účet. Wish s tím nedělá žádné problémy.